REPORTÁŽ Z MAČACEJ VÝSTAVY

15.06.2014 21:06

Naoko úplne obyčajná výstava mačiek... My sme sa však po dvoch dňoch strávených vo veľkej športovej hale plnej klietok s tými najrôznejšími mačičkami, vrátili domov plní zážitkov z krásnych stretnutí s krásnymi ľuďmi, ktorí milujú mačky. Porozprávali sme sa o našich miláčikoch, vytiahli telefóny a poukazovali si fotky. Hlavnou témou boli však najmä príbehy pouličiek, ale aj čistokrvných chlpáčov, ktorí skončili na ulici a šťastnou náhodou sa ocitli v milujúcich rodinách. Prebrali sme aj otázky ako je to v zahraničí, ako je to u nás a ako by bolo dobré niektoré veci zmeniť. S niektorými sme sa aj odfotili:

Niektorí z tých, ktorí sa pristavili pri našom stánku s mačacími knihami, nepoznali stránku Mačacie Spektrum a nikdy nepočuli o našej knihe „Mačacia Domová Pokladnica“ v ktorej sú namaľované mačičky a sú v nej aj fotky mačiek fanúšikov nášho portálu. Pri našej „Mačacej kuchárke“ sa zopár nezainteresovaných v mačacej výžive naskôr usmialo s dovetkom, že „veď ja nevarím ani sebe, nebudem predsa variť mačke“. Nakoniec však vysvitlo, že mnohí nevedia, že ak je mačka kŕmená hlavne suchým krmivom, problém s močovými cestami je skôr či neskôr nablízku a ceny za veterinárne ošetrenia sú nemalé. Tak prečo občas nedať mačke na spestrenie mäso?

Udialo sa aj zopár adrenalínových situácií, kedy sa športová hala zrazu zaplnila krikom a všetci chytali utekajúcu výstavnú mačku. V prvom prípade to bolo celkom rýchle a jednoduché.  V druhom, ktorý bol o niekoľko minút neskôr, sme všetci utekali zatvoriť bočné dvere a v zadnom veľkom otvorenom priestore v hale, ktorý slúžil na ventiláciu a prístup áut, niekto duchaprítomný rýchlo zatiahol sieť. Nakoniec sa vystresovanú a brániacu sa mačku podarilo zachytiť jednej stewardke na opačnej strane a hoci sa metala, nepustila ju a utekala k najbližšej klietke, ktorá bola pri posudzovateľoch.  Mačka sa zmietala a hádzala o mreže, asi ju naháňanie toľkých ľudí poriadne vykoľajilo. Len sa domýšľame, že stewardku asi pohrýzla niekam medzi palec a ukazovák, lebo odchádzala s vystretými prstami a tvárou, ktorá vyjadrovala bolesť. Napriek tomu však všetko dobre dopadlo a mačička neskončila stratená niekde v areáli dedinky Viničné.
Okrem stretnutí so zaujímavými ľuďmi sme si v neďalekom predajnom stánku na poslednú chvíľu, keď už mali skoro všetko zbalené, kúpili čosi dosť drahé so záhadným názvom... Bol to akýsi teleskopický silikónový zmeták s antistatickou gumou proti prachu a niečo ďalšie ako kartáčik pod názvom „Beruška“. Hneď po príchode domov sme to šli otestovať, či sme nevyhodili peniaze zbytočne a funguje to naozaj aj na koberce s vysokým vlasom, behúne, plávajúcu podlahu i linoleum. Ak vás zaujíma výsledok, naozaj to z koberca vyčesalo toto:

Cestou späť sme sa ešte zastavili na káve v jednom blízkom ranči a vybavili vodu somárikovi, ktorý, (ako sme zistili), mal úplne prázdnu vaničku.

P.S.  Možno neviete, že Mačacie Spektrum je okrem iného aj edícia Vydavateľstva ANTRE. Preto všetci, ktorí si na výstave kúpili naše knihy, prispeli mačičkám, ktoré to potrebujú. Ďakujeme.

Videjko z výstavy: